8.4.2018

שינוי האקלים על רגל אחת – תמצית הטיעונים נגד היפותזת ההתחממות הנגרמת על ידי בני אנוש

אנשי טכנולוגיה ומדענים רבים מבינים כי הפעולות נגד ההתחממות אינן הגיוניות וגורמות לנזקים עצומים. הצעדים הבלתי סבירים נגד שינויים בטמפרטורה מאורגנים על ידי קבוצות אינטרסנטיות בחסות האו"ם שנתמכות בהתלהמות על ידי פוליטיקאים, עיתונות, בדרנים וכל מיני גורמים ממדעי החברה או רוח. לעתים קרובות מוצא את עצמו המדען המדויק או איש הטכנולוגיה מופתע כאשר חבריו שואלים: "האם אתה לא מאמין שבגלל בני האדם האקלים מתחמם? הרי כל מדינות העולם חתמו על הסכם פריז נגד ההתחממות והרי קיים קונצנזוס של 97% בין המדענים לגבי העניין?"

פעם תלמיד ביקש מהרב הלל להסביר לו את כל התורה על רגל אחת. אולי לא נצליח לסכם את נושא ההתחממות הגלובלית באופן קצר כמו הלל, אך למטה סיכמנו את טענותיו של האו"ם על ההתחממות בעשר נקודות (בצבע אדום  ואותיות נטויות). כל אחת מהנקודות נוגדת את העובדות, כפי שאנו מסבירים (בצבע ירוק). בסוף הטקסט אנו מפריכים את מדיניות האקלים של האו"ם בסיכום כל כך קצר, שכל אדם יוכל לשנן אותו בעמידה על רגל אחת.

(1) במהלך 150 השנים האחרונות, חלה עלייה יוצאת דופן בטמפרטורה על פני כדור הארץ.
(1) המדע מסוגל לשחזר את הטמפרטורות ששררו על פני כדור הארץ לפחות במשך 500 מיליון השנים האחרונות. ברוב הזמן היה יותר חם מאשר היום. בין אם אנו מסתכלים לאורך היסטוריה של אלף או מיליון שנים או בין אם מדובר ב-500 מיליון שנים, הטמפרטורה הנוכחית וגם שינוי הטמפרטורה אינם חריגים כלל.
(2) בתקופה של ה- 150שנים האחרונות גדלה כמות של פחמן דו חמצני (CO2) באטמוספירה כתוצאה משריפת דלק מאובנים על ידי בני אדם. רמת ה- CO2היום, 400 ppm, גבוהה מהרגיל.  
(2) האדם תורם לעליית ה- CO2באטמוספרה, אך התורמים הגדולים יותר הינם מקורות לא אנושיים, כגון הרי געש בתחתית האוקיינוסים. הרמה של 400 ppm כבר נמדדה בכמה תקופות במאה ה-19. ברוב הזמן רמת ה-CO2 באטמוספירה הייתה גבוהה מהיום (לפעמים אף פי 20), בכל התקופות הגאולוגיות.
(3) העלייה בטמפרטורה ב-150 השנים האחרונות נבעה מגידול באפקט החממה של CO2.
(3) לתקופות גיאולוגיות שונות, המדע מסוגל להעריך במקביל את רמת ה-CO2 באטמוספירה ואת הטמפרטורה. הקורלציה בין שני הפרמטרים הייתה תמיד חלשה מאוד. במהלך תקופות הקרח האחרונות התקיימה קורלציה, אבל הסיבתיות הייתה הפוכה: קודם הטמפרטורה השתנתה ורק לאחר כמה מאות שנים השתנתה כמות ה-CO2, כך שעליית הטמפרטורה הייתה הגורם ועלית ה-CO2 הייתה התוצאה. הסיבה לכך הינה ירידת המסיסות של גזים, כולל פחמן דו חמצני, ושחרורם מן האוקיינוסים כשהטמפרטורה עולה, וספיגתם כשהטמפרטורה יורדת. במאה ה-20 עלתה הטמפרטורה ב-0.5 מעלות צלזיוס ורמת ה-CO2 גדלה ב-70 ppm, אבל הטמפרטורה עלתה מהר יותר במחצית הראשונה של המאה ורמת ה-CO2 במחצית השנייה. מתברר שפעילות השמש וקרינה קוסמית משפיעות הרבה יותר על האקלים מרמת ה-CO2.  
(4) אם שריפת דלק המאובנים תמשיך, אפקט החממה של ה-CO2 יוביל לעלייה בטמפרטורה של 2 עד 6 מעלות צלזיוס עד סוף המאה ה-21.
(4) בשל המרחק מהשמש, הטמפרטורה הממוצעת על פני כדור הארץ אמורה להיות מינוס 18 מעלות צלזיוס. אפקט החממה של האטמוספירה מגדיל את הטמפרטורה הממוצעת על כדור הארץ לפלוס 14 מעלות צלזיוס. רוב אפקט החממה מיוחס למולקולות מים ובערך 10% למולקולות של פחמן דו חמצני. כלומר, היום 400 ppm CO2 מחממים את פני כדור הארץ בערך ב-3 מעלות צלזיוס. בהכפלה של CO2 ל- 800 ppm לא תחול התחממות של עוד 3 מעלות צלזיוס, אך הרבה פחות, כי האפקט עולה עם רמת ה-CO2 באופן לוגריתמי. מדענים שונים אומדים את עליית הטמפרטורה בהכפלת ה-CO2 בין 0.25 ל-1.5 מעלות צלזיוס, כאשר הערך הכי סביר הינו 0.5 מעלות צלזיוס (האו"ם נוטה להעריך בין 1.5 ל-5.5 מעלות צלזיוס). אפילו שריפה של כלל דלק המאובנים שהתגלה לא תוביל להכפלת ה-CO2, כי חלק גדול מה-CO2 יוסר על ידי פוטוסינתזה, תגובות כימיות אחרות והמסה באוקיינוס, ולכן עליית הטמפרטורה לא תעלה מעל ל-0.5 מעלות צלזיוס.
(5) ההתחממות גורמת לעלייה במספר ובעוצמת אסונות הטבע כגון סופות הוריקן והתפשטות מדבריות.
(5) הסטטיסטיקות המטאורוליות מראות כי מספר ההוריקנים ועוצמתם לא גדלו ב-150 השנים האחרונות, וגם לא הופיעו יותר בצורות ולא התפשטו מדבריות. עם זאת, בשל עליית צפיפות האוכלוסייה ועושר האנשים, הנזק הולך וגובר. עם התפתחות המדע, אירועי הטבע מתועדים טוב יותר, והתקשורת מדווחת עליהם באופן גלובלי.
(6) התחממות תוביל להכחדה של בעלי חיים שונים, כולל דובי הקוטב, כמו גם לתחלואה בבני אדם, למהומות וחוסר יציבות בחברה האנושית.
(6) עליית הטמפרטורה הממוצעת הנצפית של 0.7 מעלות צלזיוס ב-150 השנים האחרונות אינה יכולה לסכן שום מין של בעלי חיים או צמחים. הרי ההבדלים בטמפרטורה בין יום ולילה מגעים בכדור הארץ אפילו ל-50 מעלות צלזיוס ובין קיץ וחורף ל-100 מעלות צלזיוס. אוכלוסיית דובי הקוטב משגשגת יותר מאי פעם בעבר, והדיווחים על הכחדתם הינם מזויפים. לגבי האנשים, הם רגישים יותר לקור מאשר לחום. בהיסטוריה האנושית, ירידת הטמפרטורות הובילה לרעב ולהכחדת אוכלוסיות אנושיות, לחוסר יציבות פוליטית ולנפילת אימפריות. ההתחממות מצד שני הובילה ליבול טוב יותר, למחירים נמוכים יותר, לבריאות חזקה יותר, לחברות יציבות, וצמיחת תרבויות. מדבר סהרה היה מאוכלס בפילים, בג'ירפות ובאנשים שציוריהם נשמרו, אך ההתקררות לפני 8000 שנה מחקה את החיים בסהרה. בנוסף, עלייה ב-CO2 מגבירה את תהליך הפוטוסינתזה ואת גידול הצמחים. חוץ מזה, על פי מחזוריות תקופות הקרח על כדור הארץ, אנו עומדים בסף של תקופת הקרח הבאה וכל עליה בטמפרטורה שתעכב את בואה של תקופת הקרח תוכל רק לעזור לאנושות.
(7) המסת הקרחונים מובילה לעלייה קטסטרופלית של מפלס האוקיינוס ​​ותוביל להצפות, למשל באיים המלדיביים.
(7) בקוטב הצפוני הקרח דעך בשנים האחרונות, אבל בקוטב הדרומי נוסף קרח. מלבד זאת, השינויים העונתיים בכמות הקרח הארקטי הם עצומים – הרבה יותר גדולים מאשר ירידה בכמות הקרח במשך השנים. קטעי וידאו פופולריים מראים כיצד הרי קרח קורסים לתוך הים; הצילומים הם מהקיץ. אם היו מצלמים בחורף, היינו רואים את בניית הקרחונים מחדש על פני הים. רמת האוקיינוס ​​עולה ב-2 מ"מ בשנה, עלייה איטית יותר מאשר ב-14,000 השנים האחרונות, כאשר היא הייתה 9 מ"מ בשנה בממוצע. לגבי איי המלדיביים, להם יש נטייה לצוץ מתוך המים, כך שמפלס האוקיינוס ​​בסביבתם הולך ופוחת בשנים האחרונות.
(8) פרות פולטות גז מתאן שהינו בעל אפקט חממה חזק ולכן יש להגביל את צריכת הבשר.
(8) בשנים האחרונות נמצא שלא רק פרות אלא בעלי חיים רבים אחרים פולטים מתאן. לדוגמה טרמיטים, שמשקלם על כדור הארץ דומה למשקל הפרות, פולטים אותה כמות מתאן כמו פרות. מתאן מיוצר גם על ידי חיידקים על משטחים ענקיים על פני כדור הארץ. לאחרונה התגלה כי גם הצמחים מייצרים מתאן במהלך חילוף החומרים הרגיל שלהם. לפי כך, אין צורך בהפחתת צריכת הבשר.
(9) קיימת הסכמה בקרב 97% מהמדענים על האמור לעיל.
(9) הקונצנזוס של 97% בקרב המדענים לגבי ההתחממות הגלובלית הינו מיתוס שמקורו בפרסום אחד משנת 2004. הפרסום כביכול סקר אלפי מאמרים מדעיים וקיבל את התוצאה. אך ניתוח מדויק משנת 2013 הראה כי הפרסום השתמש בחישוב כוזב ונתן הערכה שגויה; ניתוח נכון של אותם המאמרים נתן "קונצנזוס" פי שלוש נמוך יותר. חוץ מזה, תוך הקונצנזוס נמצאים יותר מדעני רוח וחברה, שאין להם כלים להבין את הנושא. למרות לחצים פוליטיים שגובלים בטרור, מדענים מדויקים רבים לא נרתעים מכך וממשיכים לדווח על ממצאיהם נגד ההיפותזה של האו"ם על ההתחממות האנתרופוגנית, אם כי התקשורת לא נותנת להם במה. נציגי המדעים המדויקים חתמו על עצומות רבות נגד חוסר המדעיות והדמוקרטיה שקיימים בפוליטיקה של התחממות האקלים. לדוגמה, על עצומת אורגון חתומים 32,000 מדענים ומהנדסים בארה"ב. בין המתנגדים להיסטרית האקלים היו טובי המדע, למשל המתמטיקאי הבריטי פרימן דייסון, הגיאולוג האוסטרלי איאן פלימר או האסטרופיזיקאי הישראלי ניר שביב. תחת הלחץ מצד מתנגדי ההיפותזה, האו"ם מרכך באופן שוטף את התחזיות הקטסטרופליות ואפילו שינה את המושג "התחממות הגלובלית" ל- "שינוי האקלים".
(10) מי שאינו מסכים לנקודות הנ"ל, הוא אדם פרימיטיבי ומכחיש אקלים וחובתנו להשתיק אותו ולהחרים כאילו היה מכחיש שואה.
(10) מכחישי התחממות אינם פרימיטיביים יותר מהמדענים בהיסטוריה שהושתקו על ידי משטרים רודניים, כמו ג'ורדנו ברונו וגליליאו גליליי – שגם הם התעמתו עם כוחות שהתיימרו להוות הקונצנזוס במאה ה-17. הקונצנזוס היה קיים גם בגרמניה הנאצית, שדחתה את "הפיזיקה היהודית" של אלברט איינשטיין, ובברית המועצות, שדחתה את "הגנטיקה הציונית" של אוגוסט ויסמן. לוחמי האקלים נמצאים בצד לא מוסרי. הם מאיימים על מי שאינו מסכים איתם, נמנעים מלנהל דיון מדעי, מזייפים נתונים ומשקרים. קמפיין ההתחממות מוביל לבזבוז כספים (הוספת שמן לתוך בנזין, וכו') ולהסחת הדעת מהבעיות הסביבתיות האמתיות כגון פיצוץ אוכלוסין במדינות לא מפותחות והרס הטבע בעקבות ריבוי זה.

אולי נצליח לשכנע את החברים הנבוכים שלנו, אם אחרי ההסבר הנ"ל נעמוד על רגל אחת ונכריז:
"במאה ה-13 היה באירופה חם יותר מאשר היום, והמדע מראה בברור שכעת לא חלה ההתחממות בגלל עלייה בפחמן דו חמצני; גם אם נשרוף את כל דלק המאובנים, הטמפרטורה לא תעלה ביותר מחצי מעלה; עלייה בטמפרטורה הייתה בכל מקרה רק מועילה לאנושות. הבעיות האקולוגיות העיקריות נובעות מריבוי היתר במדינות לא מפותחות ומזיוף העובדות על ידי האליטות התרבותיות במדינות המפותחות."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה