28.1.2013

יאיר לפיד – פתק לבן בדרך לראשות הממשלה

 בסקר האחרון לפני הבחירות לכנסת ה-19 הצליח העיתון ידיעות אחרונות לנחש בצורה מאוד מדויקת את מספר המנדטים לכל המפלגות פרט לסיעה יש עתיד של יאיר לפיד. ליאיר חזו בשישה מנדטים פחות, זאת אומרת (6/120=) 5% של הבוחרים יותר מהמספר הצפוי נתנו ברגע האחרון את הקול ללפיד, כנראה מדובר על אנשים שלא ידעו מה הם רוצים, אז במקום לשים פתק לבן, הם הצביעו ללפיד. במשך 30 שנה של חייו הבוגרים, יאיר לא הביע דעות ברורות על שום נושא ואף אחד לא בטוח אם הוא ימני או שמאלני, אך לכל אחד ברור שהוא רוצה להיות כמו אבא שלו – עם פרסום ועם
הש כסף. אבא היה מספיק מוצלח, על מנת לסדר לבנו המתאגרף קריירה בעיתונות. לפני שנה יאיר החליט ללכת גם לפוליטיקה כמו אביו. אז מה הדעות שלו בעצם? נראה שיאיר רוצה שיהיה לנו טוב, שהמחירים ירדו, במיוחד המחירים של הדירות וכן הוא לא אוהב את הטייקונים, כמו כל הפוליטיקאים של המרכז.

 בפוליטיקה, יאיר לפיד החליט לתת דגש על חינוך, מלחמה בשחיתות, שינוי שיטות הממשל ושוויון בנטל. בחיים האמיתיים יאיר לקח פחות נטל ובחר בשיטות שגרתיות כאשר בשירותו הצבאי שירת ככתב בעיתון "במחנה", אחר כך התחתן ועזב את אשתו ובנו, וכן נכנס לעבודה בתור עיתונאי שסידר לו אביו טומי לפיד, בעזרת קשריו הרבים. כמו כן, יאיר עסק בפרסומים עבור בנק הפועלים‏ תמורת מאות אלפי דולרים[1]. על פי ההערכה של פורבס ישראל שווי נכסיו והונו של לפיד עמד בשנת 2012 על כ-22 מיליון ש"ח. לגבי זיקתו לחינוך, בשנה 2011 יאיר לפיד התחיל בלימודי תואר שני ושלישי באוניברסיטת בר-אילן. התוכנית חייבה סיום תואר ראשון בהצטיינות, אך התברר שליאיר לא היה תואר ראשון כלל [הארץ 20.1.2012, הארץ 31.1.2012]. אפילו התברר שללפיד לא הייתה בגרות[2]. למרות איבתה של משפחת לפיד לדת, שאפילו הפכה לתוכנית פוליטית אצל אביו, יאיר בחר בבר-אילן, כשחשב ששם יאפשרו לו להשיג תואר שלישי בלי בגרות. יש מבקרים הטוענים שחוסר חינוך אצל יאיר והשטחיות והרשלנות שלו מאפיינים את כל הכתבות שלו ואפילו הקולגות שלו בטלוויזיה ובעיתונים הצביעו על טעויות עובדתיות, שגיאות באנגלית, והרבה פספוסים גסים [3].

אחרי הבחירות של 2013, למתאגרף והעיתונאי שהוא לחלוטין ריק מכל דעה קונקרטית הדרך פתוחה לכל תפקיד במדינת ישראל: אולי הוא יהיה שר החינוך או שר החוץ או שר האוצר, או אולי כל התפקידים יחד על מנת לצמצם את מספר השרים?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה