9.10.2017

קוריאה הצפונית המדינה הכי פחות אנושית בהיסטוריה האנושית והמדינה ששולטת באזרחיה באופן הטוטליטרי ביותר

בתמונת הלוויין הלילית דרום קוריאה היא ארץ האור וקוריאה הצפונית היא ארץ החושך. לצפון קוריאה יש תוצר לאומי נמוך פי 30 לנפש לעומת הדרום, ואפילו את המעט שברשותה היא משקיעה בפיתוח נשק כימי וגרעיני. ירי רקטות פרובוקטיבי מעל שמי יפן בשבועות האחרונים הייתה מהווה עילה למלחמה בימים בהם העולם היה מפויס פחות.

המשטר הצפון קוריאני הרג מאז הקמתו בשנת 1945 לפחות מיליון בני אדם שסומנו כאויבים, וזאת מבלי לכלול את מיליוני קורבנות מלחמת קוריאה שהתרחשה בשנים 1950-1953. אך יותר אנשים מתו מרעב ותת-תזונה בשנים הראשונות לשלטונו של קים ג'ונג-איל (נקרא לו קים השני) שהחל בשנת 1994. ההערכות של מספר קורבנות הרעב נעות בין אחת לארבע מיליון מתוך 22 מיליון תושבים. ברעב ששרר במדינה הואשם שר החקלאות, שהוצא להורג כמרגל אמריקני לכאורה. למרות שכל התושבים נולדו וגדלו בקוראיה הקומוניסטית, המדינה סבורה שזה הכרחי לחנך מחדש מאות אלפי אזרחים, בהם נשים וילדים, במחנות ריכוז וכל שנה מתים 10,000 מהם על פי הארגון The International Coalition to Stop Crimes against Humanity in North Korea. קים ג'ונג-און, ששולט בצפון קוריאה משנת 2011 (נקרא לו קים השלישי), מבלה את רוב זמנו בצפייה בסרטים מערביים זולים ובשתיית אלכוהול מערבי יקר, ומדי פעם מביאים לו תלמידות לניצול מיני. כבר סבו קים איל-סונג (קים הראשון) חטף אזרחיות דרום קוריאניות ויפניות, בעיקר שחקניות ומתרגמות. מדובר במאות מקרים, כאשר צפון קוריאה הודתה בעשרות מקרים שבהם חטפה אזרחים ואף חלק מהחטופות הוחזרו לארצן. שושלת ה"קימים" הם שילוב של סטאלין ושל הקיסרים הרומאים קליגולה ונירון. בתצלומים ניתן לראות המוני שלדים מפוחדים אשר קדים בפני מנהיגם השמן או בפני פסל הזהב המונומנטלי שלו. אנחנו רואים אנשים כחושים על אופניים, רחובות ריקים ללא מכוניות ופתיחת מרכז סקי במדינה ללא גולשים מכיוון שהמנהיג המטורף ראה סצנה בסרט על אתר סקי ורצה גם. קבוצת אזרחים שנבחרו באקראי לשם הרתעה נורו באצטדיון מול קהל רחב מאש תותחים, ואחיו של קים נרצח לאחרונה במקום ציבורי בקואלה לומפור בעזרת גז עצבים, קרובי משפחה אחרים נטבחו על ידי להביור, או ששוסעו על ידי כלבים. אוטו ורמביר, סטודנט אמריקאי בן עשרים ושתיים, שנסע לצפון קוריאה להמליץ עליה כתייר, נעצר על שלקח כרזה מהמלון בו שהה ועונה במשך 17 חודשים; בחודש יוני 2017 הוא הוחזר לארצות הברית כשהוא מחוסר הכרה ומת לאחר יומיים. כיצד העולם אפשר לקים השלישי לרכוש נשק גרעיני?

קיימת דעה רווחת כי אין להתגרות בצפון קוריאה וכי צריך לתת לה הזדמנות, מכיוון שחרם עושה נזק לתושבים הרגילים. את הדעות האלה ניתן לשמוע מעיתונאים אשר באופן לא רציונלי מגנים על כל דבר שמריח כמו סוציאליזם, או מאנשים שמרוויחים מסחר עם סין, כגון סוחרים המנצלים נשים וילדים סיניים ככוח עבודה זול; אזרחים קוריאנים הם אף זולים עוד יותר, וסין משתמשת בהם. ההשוואה של צפון קוריאה עם גרמניה הנאצית הינה מתבקשת. גרמניה גם עוררה פרובוקציות, ושוחרי השלום הציעו לתת לה הזדמנות. הפרשנים של ימינו בוודאי היו מסמנים את נאומיו המאוחרים של צ'רצ'יל כאגרסיביים שלא לצורך, אבל היו מסכימים עם עמדתה של האליטה, שדחתה את הדיווחים על הריגת אזרחים בגרמניה; עם סיומה של מלחמת העולם השנייה, התברר כי 1/3 מהעם היהודי נרצח. דיווחים על עשרות מיליוני מקרי מוות בברית המועצות הושמו ללעג על ידי האליטה במשך זמן רב ולקח עשרות שנים עד שהוכרו באופן אוניברסלי העובדות הנוראיות בדבר היעלמותם של 1/3 מהאוכלוסייה בשנים 1917-1953 כתוצאה ממלחמות, הוצאות להורג, רעב ומחלות. דיווחים על רצח של 1/3 מהאוכלוסייה בקמבודיה על ידי האליטה הקומוניסטית בשנים 1975-1979 הודחקו על ידי העיתונות השמאלנית, כמו גם דיווחים על רצח של 1/3 מאוכלוסיית הטוטסי ברואנדה בסיוע האו"ם בשנת 1994
.
בצפון קוריאה חיים למעלה מעשרים מיליון עבדים או רובוטים שטופי מוח; אך למרות זאת אנשים רבים שמרו על צלם אנוש, והם מקווים שהרוע שתחתיו הם חיים יחלוף ויעלם. שליטיהם המטורפים מאיימים על המדינות השכנות ועל העולם בכך שמעבירים טכנולוגיה גרעינית למשטרים קיצוניים. "אתם רוצים לסכן את העולם במלחמה רק בגלל העבדים האלה?" ישאלו הסוציאליסטים טובי הלב, שלמעשה מזדהים עם השליטים הצפוניים ועם הכוח הצבאי הלכאורה אדיר שלהם. למרות שבין 5% לבין 30% מהאוכלוסייה קשורה לצבא הצפון קוריאני, קוריאה הצפונית נמצאת בחרפת רעב ומנהיגותו מנותקת לחלוטין מהמציאות, האוכלוסייה מוחלשת על ידי תת-תזונה וטרור, וחלק מכוח ההרתעה של המדינה המוצג לעולם מיוצר בפוטושופ. ללא תמיכה סינית, הצפון היה מתמוטט במהירות רבה יותר מאשר בחודשים ספטמבר ואוקטובר בשנת 1950. תומכי הסוציאליסטים תמיד הביאו את מלחמת קוריאה כדוגמה לסכסוך של שחרור לאומי מהאימפריאליזם האמריקאי, או לכל היותר כתוצר טבעי של המלחמה הקרה. את האגרסיה של סטלין ומאו דזה-דונג  הציגו כעזרה ללא תמורה של מתנדבים סינים, בעוד שמותם של מיליונים הוצגה כתוצאה של הכיבוש האמריקאי. במציאות לא היה לקומוניסטים מה לחפש בקוריאה כפי שלא היה להם מה לחפש בווייטנאם, בצ'כוסלובקיה ובמקומות אחרים שבהם השאירו חורבן. המערב יכול להפעיל לחץ כלכלי על סין ולהכריח אותה לאפשר לצפון קוריאה ליפול ולהתאחד עם קוריאה הדרומית; אבל לא צפוי שהמרקסיסטים לשעבר אכן יפעלו כך (קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מזכ"ל נאט"ו יאנס סטולטנברג, וכו '). סביר להניח שאמריקה תישאר לבדה – נגד הסוציאליסטים בסין, ברוסיה ובאירופה. איש לא מחא כפיים כאשר הנשיא טראמפ הכריז ב-19 בספטמבר באו"ם כי על צפון קוריאה להיהרס לחלוטין אם המערב ייאלץ להגן על עצמו מפניה.

איך זה קרה שהעולם אפשר לקליגולה להתחמש בנשק להשמדה המונית? היכן העולם טעה? זה התחיל בכך שהעולם אפשר לסין להפוך לכלכלה השנייה החזקה ביותר בעולם מבלי לוותר על האידיאולוגיה הקומוניסטית שלה. סין נהנתה מהיתרונות של שתי העולמות, מצד אחד היא נהנתה מחופש כלכלי, כאשר באותה העת רצחה את מתנגדיה הפוליטיים. המערב העביר את רוב הייצור שלו לסין, החליף מוצרים איכותיים עבור מוצרים זולים יותר, הוא מסר מרצון למדינה האכזרית והמפגרת מאחור את הטכנולוגיה שלו, מבלי לדאוג למיליוני העבדים שייצרו את מוצריו בסין. האליטות השמאליות שמחו מהברית עם סין הקומוניסטית, משום שהיא העניקה לגיטימציה להשקפת עולמן המפוקפקת. "אנשי תרבות" ביקשו לשפר את היחסים עם קוראה צפונית ואפילו נסעו לשם על מנת להפגין את תמיכתם, כולל ליאור דיין או פרופ' אהרן צ'חנובר. חלק מהאנשים קיבלו כסף בתמורה – לדוגמה צ'חנובר קיבל משכורת מסין כדיקן מכון המחקר למדעי הכימיה וביו-פרמבצבטיקה באוניברסיטת נאנג'ינג. אנשים קנו צעצועים זולים מסין בעוד מעלימים עין בקלות מכך שהצעצועים קצת רעילים. המערב חי על פי חוקים לשמירה על איכות הסביבה ושינויי האקלים, אבל בסין לא ניתן לראות כמה צעדים קדימה בגלל הערפיח. סין ייצאה מכל הבא ליד, אפילו עור אדם נועד להשתלות – עור שהסינים פשטו מאסירים פוליטיים בעודם  בחיים. בגלל סין קיבל קליגולה את פצצת האטום. זה ברור כי צפון קוריאה המרוששת לא יכולה לפתח ולממן את מאות התהליכים ההנדסיים המורכבים הדרושים לייצור פצצות אטום וטילים בליסטיים. רוסיה, פקיסטאן ואיראן היו חשובות לצפון קוריאה מבחינת סיוע טכני, אך האחריות העיקרית ורבת השנים מוטלת על סין, אשר מאז 1950 טיפחה את צפון קוריאה להיות הגמד המרושע שלה. הגמד הרשע מקבל תקציב לעיתים גם מארצות הברית, כגון תקציב של 5 מיליארד דולר שהועבר לצפון קוריאה ב-1994 על ידי הנשיא קלינטון בתמורה להבטחה שיפסיקו את הפיתוח של הנשק הגרעיני.

העולם לא רצה לצאת למלחמה ב-1938 בשביל צ'כוסלובקיה המרוחקת, גם לא בשביל כמה יהודים, אך בסופו של דבר נאלץ לפתוח במלחמה בכל מקרה. הוא לא רצה להילחם עבור כמה קוריאנים או ויאטנמים, אבל בסופו של דבר האמריקאים הקריבו מאה אלף חיילים במאבק נגד הרוע הזה – נגד הקומוניזם במזרח אסיה. גם עכשיו העולם לא רוצה להסתכן בסכסוך "רק ככה סתם" בגלל כמה צפון קוריאנים משועבדים או יפנים ודרום קוריאניים מאוימים. הטכנולוגיה הגרעינית בסופו של דבר הגיעה דרך צפון קוריאה למוסלמים הסונים בפקיסטן ולמוסלמים השיעיים באיראן. העולם לא רצה לפתוח במלחמה עם איראן ואובמה חתם עם האיראנים על הסכם כניעה. אנחנו לא רוצים להיכנס למלחמות קטנות, אבל זה לא אומר שהצד השני לא יכריח אותנו להתחיל במלחמה גדולה. בוא לא נניח לאותם "אידיוטים מועילים" למכור לנו את השקרים שלהם. בל נשכח כי מי שמחזיק 20 מיליון צפון קוריאנים מאחורי גדרות תיל ומהווה איום על העולם, הם הסוציאליסטים, אותם הסוציאליסטים שהחזיקו את האנשים במזרח אירופה בשבי, ואותם סוציאליסטים שהחזיקו אסירים במחנות ריכוז נאציים. מי שמזדהה עם המשטר הסוציאליסטי, הם האליטות הפוליטיות ותקשורתיות שמעוניינות לנהל משא ומתן עם קליגולה המזרחי ומאשימים את הנשיא המערבי. מצד שני, גם היום, מדובר באותה אמריקה שבעזרת נחישותה והקרבתה תרמה לנפילת הנאציזם והקומוניזם, ורק היא תוכל להציל את העולם מפני האנרכיה האפריקנית והטוטליטריות האסיאתית. 

בתקשורת נהוג לומר כי לא הכול שחור או לבן וכי במצבים רבים אנשים כבר אינם מחולקים לשמאלנים וימנים. אבל בקוריאה ישנו קו ברור – הצפון הוא שחור והדרום לבן. קים ג'ונג-און הוא סמל הטוטליטריות וגיבור השמאל, ואנשים הגונים בסכסוך הזה צריכים לתמוך במדינה של הנשיא טראמפ כפי שהיו צריכים לתמוך במדינה של הנשיא רוזוולט ושל הנשיא רייגן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה