15.6.2021

אין צורך לחסן ילדים נגד קוביד-19 – עד כה ילדים כמעט לא נפגעו והמגפה חולפת, לצעירים רבים יש נוגדנים נגד קורונה בלי חיסון, תופעות לווי מהחיסון נפוצות יותר אצל צעירים

משרד הבריאות אישר לפני שבועיים חיסוני קורונה לילדים בגילים 12-15, לא כהמלצה אף "למי שמעוניין בכך". בכל זאת יש כנראה אינטרס לחסן, כי משרד הבריאות מעודד לחיסון ואומר: "גם לאור הנתונים החדשים לגבי דלקות שריר הלב, הסיכון במחלה גבוה מהסיכון בחיסון". לגבי דלקת שריר הלב דווחו עד מאי 2021 בארץ 275 מקרים של מיוקרדיטיס, כאשר התופעה נפוצה יותר בגילים צעירים. אומנם הדלקת היא לרוב קלה, אך אחד מ-20 מקרים קשה מאוד.

צריך להזכיר שבין 6430 נפטרים עם קוביד בישראל דווחו רק 7 מקרים בגילים בין 10-19, אז בגילים 12-15 כנראה היו רק שניים או שלושה מקרים של מוות. אם בתקופה שבה אומתו 840,000 מקרים של קורונה מתו פחות מ- 3 ילדים בתווך הגיל הנ"ל, לא נצפה מקרה מוות אפילו אחד עכשיו, כאשר מאמתים בקושי 5 מקרים חדשים של קוביד ביום. מצד שני, אם יתחסנו 560,000 ילדים בגילים 12-15, נצפה ללפחות 30 מקרים של דלקת שריר הלב, חלקם קשים. אך, מיוקרדיטיס מהווה רק אחת מתופעות לווי רבות, כאשר לא ידועה שכיחות התופעות אצל הילדים.

בנוסף פורסם מחקר שבו נבדקה נוכחות נוגדנים נגד קוביד באלפים של דוגמיות דם של צעירים בגילים 15-30 ונמצאו נוגדנים אצל 20-30% מהם. מכיוון שהנוגדנים מתחלפים במשך חודשים אחרי חשיפה למחלה, אפשר להניח שלפחות 50% מהצעירים כבר נחשפו למחלה והתפתחה אצלם חסינות. ידוע שאפילו אחרי ירידה בכמות הנוגדנים, ממשיכה בגוף חסינות תאית. אז אפשר לסכם שכבר 60% אנשים התחסנו ומהאלה שלא, 50% כנראה רכשו חסינות מהחשיפה לקוביד. זה סך הכול נותן חסינות אצל 80% מהאנשים. תוספת של כמה אחוזים בודדים לכמות זו אחרי חיסון הילדים בגילים 12-15 לא תשנה כלום. גם ברור שהמחלה כמעט חלפה לא רק בישראל, אך אפילו במדינות שבהן התחסנו פחות אנשים.

לאור העובדות האלה אין פלא שמאה רופאים ישראלים חתמו ב-11 באפריל על מכתב מחאה משותף שקורא להימנע מחיסונים נגד קורונה לילדים. הרופאים מזהירים "שאסור לסכן אפילו קומץ ילדים באמצעות חיסון המוני כנגד מחלה שאינה מסוכנת להם. יתר על כן, לא ניתן לשלול כי לחיסון תהיינה השפעות שליליות ארוכות-טווח שטרם התגלו בעת הזו, לרבות על גדילה, על מערכת הרבייה או על הפריון. יש לאפשר לילדים חזרה מהירה לשגרה; יש להפסיק את הבדיקות המרובות ומעגלי הבידוד הרחבים, ואין לייצר שום הפרדה בין מחוסנים ללא-מחוסנים במרחב הציבורי".

אין סיבה הגיונית לא להסכים עם המחאה של הרופאים הנ"ל. אסור לשים את האינטרסים הכלכליים של יוצרי התרופות מעל לבריאות הילדים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה