8.8.2020

סין היא הקרתגו שלנו – בלי החלשת השפעתה, המערב לא ישרוד כתרבות דמוקרטית ואנושית

בואו נסקור בקצרה את ההיסטוריה המודרנית של סין. החל מהסוף, נוכל לראות שסין הפכה למדינה השנייה העשירה בעולם במאה ה-21 (2000-2020), בזכות תערובת היברידית של טרור קומוניסטי עם האכזריות של הקפיטליזם המוקדם. כתוצאה מכך, אקולוגית סין נהרסה ואיכות מוצרי הצריכה ברחבי העולם ירדה. במהלך עשרים השנים שקדמו (1980-2000), הופיע נצוץ של תקווה להתפתחות דמוקרטית, אך הוא כבה לאחר ריסוק מחאת הסטודנטים בכיכר טיאנאנמן עם 10,000 הרוגים (כאן), כמו גם לאחר דיכוי התנועה הבודהיסטית  ההמונית פאלון גונג, תוך כדי כליאה של חצי
מיליון אנשים והוצאתם של 70 מיליון מחוץ לחוק. כ-65,000 אנשי פאלון גונג הוצאו להורג ופורקו לאיברים לצורך השתלות (כאן), כולל קילוף עור מאנשים חיים. עוד קודם לכן, במהלך "מהפכת התרבות" (1966-1976), נהרגו מיליוני אנשים ב"אירועי תרבות" שונים ובמעשי "חינוך מחדש"; מספר הנפגעים אינו ידוע, אך ידוע שאנשים מתו ממכות, עריפת ראש, סקילה, קבורה בחיים, טביעה, רתיחה, פיצוץ בדינמיט, כריתת שרירים, לב, כבד או איבר מין; על פי הדיווחים, מאות אנשים נאכלו (כאן). בראשית העידן הקומוניסטי (1949-1966) אנשים מתו מהטמעתה חקלאות סוציאליסטית; הרוב מתו בעידן "הקפיצה הגדולה" בין 1958 ל-1960, כאשר בין 35 ל-45 מיליון איש מתו מרעב, לפי ההערכות שונות.

בואו נחזור להווה. סין רכשה את כל הטכנולוגיות המודרניות מהמערב, אך מבלי לציית לחוקי הקניין הרוחני. סין רוכשת טכנולוגיות מסטודנטים חוזרים מחו"ל, על ידי שיתוף פעולה מדעי, אך גם באמצעות ריגול. מדענים סיניים מצטיינים כיום בכל התחומים, כולל וירולוגיה. במשך יותר משבע שנים החוקרים הסינים חקרו את נגיפי הקורונה מעטלפים (כאן), ובראשם מדענית מהעיר ווהאן, ד"ר שי-ז'נג-לי (המכונה "אשת העטלף" על ידי התקשורת). בשנת 2015, מדענים שינו וירוס מעטלף לא מזיק כדי להיות מסוגל להדביק תאים אנושיים (כאן); העבודה זכתה לביקורת חריפה כניסוי מסוכן ואסור (כאן). בשנת 2017, מאמר בכתב העת היוקרתי Nature הזהיר מפני מכון לווירולוגיה בעיר ווהאן (WIV); המעבדות נבנו שם בכדי לעמוד ברעידת אדמה בעוצמה 7 בסולם ריכטר, אך המדענים המערביים דאגו מפני דליפה אפשרית של הנגיפים גם ללא רעידת אדמה, לאור דליפות חוזרות ממתקנים ברמת בטיחות גבוהה בסין (כאן). בשנת 2018 הזהירה שגרירות ארה"ב בבייג'ינג את ממשלת ארה"ב מפני מחדלי בטיחות וניהול במעבדות WIV, והזכירה את הסיכון למגיפה חדשה דמות SARS (כאן וכאן). באופן מוזר, בספטמבר 2019, ועדה של ארגון הבריאות העולמי (Global Preparedness Monitoring Board of WHO), המורכבת ממדענים מערביים כולל אנתוני פאוצ'י, פרסמה דו"ח שנתי על מוכנות גלובלית בריאותית לשעת חירום  בשם "עולם בסיכון", בו הם באופן נבואי הזהירו מפני הצורך להיות מוכנים לפתוגן בדרכי הנשימה המתפשטת במהירות (כאן). מסתבר שהמגפה הנוכחית התחילה מוקדם הרבה יותר ממה שהרשויות הסיניות הודו, יתכן שכבר באוגוסט וספטמבר 2019 (כאןכאןכאן), כך שניתן לשער שהדו"ח השנתי "הנבואי" הנ"ל  קיבל השראה מאינדיקציות ראשונות של המגפה.

הרשלנות המפתיעה במעבדות של ווהאן נודעה לציבור כאשר פורסמו דיווחים על חיות ניסיוניות שנמכרו בשוק הבשר המקומי על ידי החוקרים של המעבדות אחרי הניסויים (כאן). אפילו ד"ר שי-ז'נג-לי הודתה, שלא במתכוון, בראיון שלה ל-Scientific American בפברואר 2020 שהיא תהתה אם מקור הנגיף החדש לא יכול להיות מהמעבדה שלה (כאן).

כאשר הידיעות על הנגיף החלו להסתובב לקראת סוף 2019, מדענים סינים השיגו במהירות לא רגילה את כל הרצף של RNA של הנגיף החדש, את תכונותיו המפורטות, ואת הקשר שלו עם נגיפי קורונה אחרים בשני מאמרים שפורסמו ב-Nature ב-3 בפברואר. שני המאמרים כיוונו את מקור המחלה לשוק הבשר המקומי (כאן וכאן). ראשון המאמרים זיהה ואפיין גורם כביכול לא ידוע של המחלה החדשה מחולה אחד בלבד תוך זמן קצר להפליא של שישה ימים. במאמר השני, שאחת ממחבריו ד"ר שי-ז'נג-לי, זיהה באופן עצמאי גם את נגיף הקורונה החדש (CoV-2), ובנוסף הודיע ​​על קיומו של נגיף מעטלפים שיש לו 96% הומולוגיה עם הנגיף החדש, כדי לתמוך במוצאו הטבעי האפשרי של ה-CoV-2; באופן מוזר, הווירוס מעטלף היה ידוע לחוקרים לכאורה מאז 2013, למרות שמעולם לא פרסמו אותו. עיון בשני המאמרים המוזכרים מרמז על כך שהמחברים ידעו על נגיף ה-CoV-2 ממחקרם הקודם ולא רק מקורבנות המגיפה.

בתחילת הדרך, ממשלת סין הפנתה את תשומת הלב לשוק הבשר המקומי כמקור של בעלי חיים אקזוטיים שבהן הנגיף החדש התפתח "באופן טבעי". המקור הטבעי של הנגיף החדש נתמך על ידי התקשורת המיינסטרימית מההתחלה, דוגמא לגינוי כל ניסיון לחפש מקור מלאכותי נמצאת ב-Guardian מה-20 בפברואר 2020: "מומחים חוששים ששמועות כוזבות עלולות לפגוע בשיתוף הפעולה הסיני בנושא וירוס הקורונה" (כאן). הממסד המדעי פחד ברובו לשקול בחופשיות את מקורו של הווירוס. לדוגמה, עורכי Nature הוסיפו רטרואקטיבית הערה למאמרם משנת 2017 שאומרת כי "התיאוריה שמקורו של הנגיף הינו ממעבדה אינה מאומתת" (כאן).עיתון מדעי אחר Lancet מה-7 למרץ 2020 הצהיר: "אנו עומדים יחד לגנות בתוקף תיאוריות קונספירציה המצביעות על כך שלווירוס Covid-19 אין מקור טבעי" (כאן). עם זאת, מדען מחקר מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי, שייאו קיאנג, אמר באומץ: "אני לא חושב שזו תיאוריית קונספירציה. אני חושב שזו שאלה לגיטימית שצריך לחקור ולענות עליה... להבין בדיוק איך זה התחיל הינו ידע קריטי למניעת מצב דומה בעתיד "(כאן וכאן).

העובדה היא שנגיף Cov-2 כולל תכונות מבניות ייחודיות. לדוגמה, נמצא כי למקטע RNA המקודד לחלבון הנקשר לקולטן ACE2 האנושי יש תוספת של 12 נוקליאוטידים, שלא נמצאו בשום סוג אחר של נגיפי הקורונה, וכתוצאה מכך ארבע חומצות אמינו נוספות במיקום 681-684 של החלבון מגבירות את הוירולנטיות של הנגיף החדש (כאן). מקורו של SARS-CoV-2 לא הוסבר עד כה; הגנום שלו (RNA) אולי נערך באופן מלאכותי או לא, אבל הדליפה שלו ממעבדות ווהאן נראית כמעט בלתי ניתנת להפרכה.

למקרה שהסיפור על שוק הבשר יתברר כשקרי, סין יצרה גרסת חלופית למקור הנגיף – וחושפת באופן לא יאומן כי תושבי ווהאן נדבקו למעשה במחלת קוביד-19 על ידי ארצות הברית (כאן). באופן מוזר, כל ההאשמות והסתירות הסיניות נשכחות במהרה. משטרים כמו סין הקומוניסטית בימינו, או גרמניה הנאצית לפני מלחמת העולם השנייה, יכולים לומר כל דבר – והכל נסלח להם על מנת לשמור על השלום. כמו בשנת 1938, כאשר הנאצים האשימו את היהודים, את אוסטריה או את צ'כוסלובקיה שהם כביכול סיכנו את גרמניה, והעולם העמיד פנים שהוא מאמין להם; גם היום "מאמינים" לסינים כאשר הם מאשימים בו זמנית את ארה"ב ואת העטלפים באותה מחלה – העולם מאמין להם מכיוון שהוא מעדיף שלום על פני האמת.

הפיוס זקוק לאנשים שנזהרים לא להרגיז את האויב, אך הפיוס גם דורש "אידיוטים שימושיים" התומכים ברעיונות הרסניים עבור החברה המערבית. יש הרבה אנשים שימושיים כאלה בקרב הפוליטיקאים השמאלניים או הליברלים. לדוגמא, צ'רלס מישל, ראש ממשלת בלגיה (בימינו הוא נשיא המועצה האירופאית), החליט להרוס את כל המלאי האסטרטגי של 63 מיליון מסכות הפנים בשנת 2015, כדי להשתמש בשטח המלאי לאירוח המהגרים (כאן), מה שהביא לתחלואה גבוהה בבלגיה בתחילת המגיפה הנוכחית. דוגמה נוספת ניתנת על ידי ממשלת השמאל הספרדית, שארגנה חגיגות רחבות וצעדה בחג הסטליניסטי של יום האישה הבינלאומי במארס 2020 ובכך תרמה להפצה מהירה יותר של הנגיף (כאן). כאשר החלה המגיפה באיטליה, ראש עיריית פירנצה, סוציאל-דמוקרט דריו נרדלה, ביקש מהתושבים לחבק את האנשים הסינים ברחובות על מנת "לעודד אותם במאבקם נגד הנגיף החדש" (כאן).

הוויכוח על מקור הנגיף הוא לגיטימי. לאחר הזוועות שהמפלגה הקומוניסטית של סין ביצעה, ובזמן בו מיליון אנשים מעונים במחנות הריכוז הסיניים (כאן) – מגוחך ולא מוסרי לחשוש שסין תיעלב. ברור שמקור הנגיף מהמעבדות של ווהאן; השאלה הראשונה היא האם הנגיף עבר שינוי מלאכותי במעבדות, והשאלה השנייה היא האם הנגיף דלף עקב רשלנות פלילית, או האם הוא הודלף בכוונה. נקווה שהתרחיש האחרון אינו אמתי, אך לא ניתן לשלול דבר עד שסין לא תענה בצורה מספקת על השאלות. לא מדובר בהסתה של שנאה כלפי העם הסיני אשר גם הוא סובל ממשטר הטרור.

בימינו, כל הייצור העולמי מועבר לסין, אך היא סוגרת את שוקיה בפני אחרים. המערב מאבד את העצמאות הכלכלית שלו, תוך צורך לצרוך מוצרים סיניים באיכות נמוכה יותר. העזרה הכלכלית למדינות המתפתחות, כמו גם תקציבים של ארגונים גלובליים כגון UNO, WHO או WIPO, משולמים על ידי המדינות הדמוקרטיות, אך סין שולטת גם במדינות וגם בארגונים האלה. העולם המערבי נחלש זה מזמן מהתעמולה הפרו-סינית, כמו גם עקב התקינות הפוליטית והפעולות של הארגונים הירוקים. איננו צריכים לפחד מווירוסים חדשים אלא מסטנדרטים נמוכים של ההשכלה הטכנית שלנו. על החברה המערבית להתחיל לקדם חינוך טכני ומדעים מדויקים על פני מדעי הרוח על מנת לחזק את הקפיטליזם והדמוקרטיה, ובכך להיות מוכנה להתמודד עם אתגרים קשים עוד יותר בעתיד.

המגיפה הנוכחית הקפיאה את כל העולם שמחוץ לסין, כאילו יד הפאניקה הבלתי נראית מנסה לפגוע בכלכלה ובחיים הרגילים של העולם. התחלואה והתמותה אינן שונות באופן משמעותי ממגפות השפעת (כאן), אז אפשר לתהות כיצד החברה שלנו תגיב כאשר יופיע נגיף של תמותה של 90%, או כאשר תתרחש רעידת אדמה באזורים רבים בעולם או במקרה בו אסטרואיד גדול יכה בכדור הארץ. אין ספק, המערב יצטרך להתאגד ולאזור אומץ כדי להחליש את תלותו בסין, ואז להשתמש בשרידי עליונותו הכלכלית, המדעית והמוסרית כדי לאלץ את סין לעבור לפתיחות רבה יותר. עם זאת, נצטרך לשכנע את אחינו האזרחים המחפשים משהו טוב ב"קומוניזם המצליח" של סין, בכך שההנהגה הסינית חסרת מצפון לחלוטין ושיש לה פסיכולוגיה שונה  לגמרי, וכי הרפובליקה העממית של סין אינה רק איום כלכלי למערב, אך זוהי סכנה קיומית לכל העולם החופשי.

בל נשכח שמעולם במהלך כל ההיסטוריה אנשים לא עברו נעילה גלובלית, עם גבולות סגורים. אפילו האיומים הפוליטיים הגדולים ביותר לא סגרו אנשים בבתים ולא אסרו עליהם לבקר אצל הוריהם וסביהם. תפילות בכנסיות ובבתי כנסת לא הופסקו במשך אלפי שנים, אפילו לא בעידנים החשוכים ביותר. לפיכך יהיה צורך להסיק מסקנות מדעיות ופוליטיות מהמגפה של COVID-19. יש לתבוע לפחות פיצויים מינימליים מסין.

סנטור ידוע ברומא העתיקה, מרקוס קאטו, ביקש לחסל את העיר קרתגו, אשר איימה על כוחה של רומא במשפט המפורסם: "יש להשמיד את קרתגו", לאחר מכן הוחרבה קרתגו בשנת 146 לפנה"ס. סין היא הקרתגו של היום. סין לא יכולה להיחרב, אך יש להחליש את השפעתה על מנת שהמערב ישרוד כתרבות דמוקרטית ואנושית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה