13.11.2020

אולי לא הפסדנו מלחמה אבל קרב חשוב מאוד כן – האם מסיבות דמוגרפיות כבר לא יוכלו הרפובליקנית בארה"ב לנצח, וכך העולם כפי שאנו מכירים אותו ייגמר?

לפני הבחירות של 2016 ניבאו מומחים ברחבי העולם את הפסדו של טראמפ בשיעור של 5-15%, הפעם הם היו זהירים יותר וניבאו 5-10%, אך התוצאות היו שוב צמודות יותר והקרב לא נגמר אפילו ארבעה ימים לאחר הבחירות. במשך ארבע שנים לא האמינו השמאלנים בניצחונו של טראמפ בבחירות הקודמות והם נלחמו נגד המציאות יותר חזק מאשר דון קישוט נגד חזיונו. האליטה של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב רוצה לא רק להישאר בין בעלי ההון והכוח אלא גם לקדם את הרעיונות הפרוגרסיביים שהינם כעת באופנה, סוגיות כמו קרב נגד פליטת פחמן דו חמצני ובעד שוויון לכל סוגי
הזהויות המיניות. טראמפ היה מכשול לקידום האופנה, והדמוקרטים הצליחו להיפטר ממנו, בעיקר בעזרת הסטות והשמצות בלתי פוסקות, ובניצול הקורונה מסין.

באופן מפושט אפשר לומר שהחברה הדמוקרטית במערב מכילה בדרך כלל 2/3 של אנשים נורמטיביים (הגונים יחסית, הקשורים למציאות עם שכל ישר, ואוהבים את מדינתם) ו-1/3 של אנשים שאינם אוהדי נורמה (נוטים לווירטואליות והתנהגות לא רציונאלית או פלילית). למסורת יש תמיכה גדולה יותר בקרב האנשים הנורמטיביים ולשינויים בחברה יש תמיכה גדולה יותר בין האנשים הלא מעוגנים במציאות. ללא התערבות חיצונית, החברה בדרך כלל נמצאת באיזון. זרם מסתננים אנטי נורמטיביים (שרבים מהם נוטים לפשע) מתערב באיזון. לא ניתן לשמור על הדמוקרטיה כאשר מספר האנשים האנטי נורמטיביים עולה על 1/6 מהאוכלוסייה, מכיוון שיחד עם השליש הלא מעוגן הם מגיעים למחצית מהאוכלוסייה (1/2 = 1/6 + 1/3). העובדה היא שלפני חמש שנים בארה"ב מספר ההיספנים (מהגרים ממרכז או דרום אמריקה) החוקיים הגיע ל-1/6 מהאוכלוסייה; בנוסף יש מהגרים שאינם חוקיים. כמעט כל ההיספנים הגיעו ממדינות בהן החיים נשלטים על ידי קרטלי הסמים.

כמובן, החלוקה לקבוצות היא לא מדויקת. הבוחרים עוברים בין מפלגות, מבוגרים וצעירים חולקים על עדיפותם, וחלק מהמהגרים הינם אנשים הגונים. אך לאתניות יש השפעה צפויה ביותר על תוצאות הבחירות בארצות הברית. באוכלוסייה ישנם כ- 60%, 19%, 13% ו- 8%, בהתאמה, של לבנים, היספנים, שחורים ואסייתיים או אחרים. כמו כן, הם בחרו בשנים האחרונות במפלגה הרפובליקנית בכמות של 60%, 35%, 10% ו- 30%, בהתאמה. זה נותן ס"ה 46% מצביעים למפלגה הרפובליקנית. תיקון לשיעור ההצבעה גדול יותר אצל הלבנים ייתן 48% במקסימום; בדיוק מה שקרה בבחירות הקודמות בשנת 2016, כאשר טראמפ זכה ב-2% פחות קולות מעמיתתו הדמוקרטית, אם כי הוא עוד זכה בזכות שיטת האלקטורים. לפי כך, ללא שינוי מהותי במדיניותה, המפלגה הרפובליקנית לעולם לא תוכל לנצח שוב בבחירות, משום שאמנם יש 60% לבנים בין המצביעים היום, אבל רק 50% בין הילודים.

האם מסיבות דמוגרפיות אלה כבר לא יוכלו הרפובליקנית לנצח? הרי זה יהיה סוף העולם כפי שאנו מכירים אותו, במיוחד לאור הקצנת הדמוקרטים בארה"ב. ברור שהעולם שלנו היה נראה שונה לחלוטין במשך 100 שנה ללא ארצות הברית החזקה. גרמניה אולי לא הייתה מקבלת את תפקיד המפסידה במלחמת העולם הראשונה, ברית המועצות לא הייתה  בתפקיד המנצחת במלחמת העולם השנייה (אם הייתה מתרחשת), והקומוניזם היה יכול לנצח את המלחמה הקרה (אם הייתה מתרחשת). עם כל זאת, ארצות הברית עוד כאן. ארה"ב אינה רק הביצה הביורוקרטית של וושינגטון והאליטה הירוקה של קליפורניה, היא גם עשרות מיליוני נוצרים נחושים, אמיצים ואידיאליסטים ביחד עם בעלי בריתם מכל המגוון האתני – תערובת שיוצרה בכור ההיתוך התרבותי האמריקאי ואשר מאמינה בחופש האמריקאי. האירופאים התקשו להשלים עם העליונות הטכנולוגית האמריקאית, והסטריאוטיפים שלהם לגבי קאובויים פרימיטיביים אומצו בשמחה גם על ידי הקומוניסטים. רוב התגליות הטכנולוגיות הגדולות בזמננו התרחשו בארצות הברית, כאשר 35% מזוכי פרס הנובל הינם אזרחי ארה"ב. האמריקאים לא רק נחתו על הירח, אלא משלמים את רוב הסיוע הכלכלי וההומניטרי בעולם.

סין שמפרקת את אסיריה לאיברים להשתלות ורוסיה שמרעילה את מתנגדיה – שניהן יכולות לשמוח מההפסד של טראמפ. מי עכשיו יתנגד להגמוניה של סין? מי יפעיל לחץ על מנהיגי נאט"ו (שחלקם הינם קומוניסטים או סוכני ק.ג.ב. לשעבר) לשלם 2% מהתקציב לביטחון? התקווה היחידה עבור אמריקה והעולם כולו היא מדיניות רפובליקנית חדשה. המפלגה תצטרך לפנות לבוחרים ההיספנים עם מסר חדש ולשכנע אותם כי השוק החופשי והערכים הקפיטליסטיים הינם באינטרס שלהם ולא ביזה, סמים וטרור. היספנים רבים זוכרים את הסבל שנגרם להם על ידי הסוציאליזם בארצותיהם ויוכלו להבין את המסר אם יהיה מעוצב בחוכמה. כאשר מרבית האזרחים ישתכנעו כי עודף רגולציות במדינה מצד אחד והגירה בלתי מבוקרת מצד שני הינם לרעתם, ניתן יהיה לייצב את החברה האמריקאית. זה לא יתאפשר ללא עימות חריף עם האליטות השמאלניות המושחתות. יהי צורך להשיג מנהיג כריזמטי חדש, וכן להשיג תמיכה של אישים פופולריים בציבור המיעוטים.

חלק מהמסר החדש יהיה חשיפת השחיתות של אליטות מיליונרים שהסיתו בני מיעוטים נאיביים לביזה, אליטות שמשתפות פעולה עם סין ורוסיה ובוזמנית מאשימות בשיתוף כזה את יריביהן. ניתן למצוא דוגמאות רבות לשחיתות כזו. למשל, מזכירת המדינה של אובמה, הילארי קלינטון, עזרה לרוסיה להשיג שליטה על 20 אחוזים מהאורניום האמריקאי; משפחת קלינטון קיבלה תודה אישית מפוטין וסיימה עם 250 מיליון דולר בחשבונה. כמו כן, סגן הנשיא של אובמה, ג'ו ביידן, כיסה את עסקיו של בנו האנטר בסין, רוסיה, קזחסטן ואוקראינה, ואילץ את ממשלת אוקראינה, באיום ביטול סיוע של מיליארד דולר, לפטר התובע ויקטור שוקין שחקר את החברה שבה פעל האנטר.

במסר החדש הנ"ל יש להדגיש את התמיכה של המפלגה הדמוקרטית בעבדות בהיסטוריה של ארה"ב ואת העמדה העקבית של הרפובליקנים נגד העבדות; אף רפובליקני מעולם לא היה בעל של עבדים בניגוד לדמוקרטים. הבעיה היא שכל העובדות האלה מצונזרות על ידי אמצעי התקשורת המיינסטרים בארה"ב, כולל ענקי הרשתות החברתיות והמדיה כגון גוגל, ויקיפדיה, יוטיוב, פייסבוק או טוויטר. קידום כלי תקשורת אובייקטיבים היא משימה נוספת, אם כי כמעט בלתי אפשרית, של המדיניות הרפובליקנית החדשה. האתגרים הינם כבירים – אך ארה"ב כבר השיגה דברים כבירים בעבר, אז יש מקום לתקווה שהחבר הגדול של ישראל ישתקם.

פורסם באתר ערוץ 7


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה