28.10.2021

לא צריך לקנות את אהבת העולם – צמחנו גם בזמני שנאתו כלפינו – אסור לתת כבוד ומתנות לאויבינו ולהתחנף לעולם – גם בהיסטרית האקלים ישראל צריכה להימנע מכל ויתורים ולשמור על פרופיל נמוך

נתחיל בראש ממשלתנו החדש שכעת ניסה למשוך מחמאות בחו"ל לקראת ועידת האקלים שמתחילה עוד כמה ימים  בסקוטלנד, כאשר דיבר על הקרב נגד שינוי האקלים כדבר החשוב לילדינו ונכדינו. משבר האקלים נראה כאויב אידאלי לשמאל הישראלי שאינו רוצה לראות את האויבים האמיתיים, דהיינו את עוינות שכנינו ואת הבעיה הדמוגרפית. ערוצי הטלוויזיה מעדיפים להאשים את שינוי האקלים בשרפות המשתוללות בארץ, למרות שעל פי הדיווחים יותר מ- 90% מהשרפות בישראל נגרמות על ידי הצתות לאומניות והשאר על ידי רשלנות.

כאיש היי-טק צריך נפתלי בנט להבין שהאקלים אינו הסכנה הגדולה לישראל, למרות ההיסטריה של האו"ם ושל אירופה בשנים האחרונות. המומחים הגדולים בנושאי האקלים כבר שנים מזהירים שפעולות האו"ם נגד ההתחממות ונגד פחמן דו-חמצני מוגזמות. אחד מהמומחים הינו לדוגמה הפרופסור לפיזיקה באוניברסיטה העברית בירושלים ניר שביב; מחקרו פורץ הדרך הוכיח שהשינויים בטמפרטורה על כדור הארץ מתכתבים עם שינויים בקרינה הקוסמית יותר משינוים בכמות של פחמן דו-חמצני. המומחים מסבירים שאסונות טבע היום אינם שכיחים יותר מלפני 150 שנה, וגם שבכלל לא ברור אם לאדם יש כל השפעה על האקלים, אך המסר שלהם בדרך כלל אינו מעניין את התקשורת העולמית.

אומנם נפתלי בנט למד משפטים ולא מדע, יש לו בטח יועצים שהסבירו לו את העובדות הנ"ל, והוא גם יודע שהמדינה הקטנה שלנו כמעט אינה תורמת לפליטת הגזים בעולם. לפי כך, קשה להבין, למה ישראל צריכה שוב להיות אפיפיורית יותר מהאפיפיור ולהתייחס לבעיות מלאכותיות, שמהן מדינות גדולות כרוסיה, הודו, סין או ברזיל מתעלמות. כאשר גרמניה סוגרת את תחנות הכוח לשרפת פחם, ובאופן אירציונלי גם את התחנות הגרעיניות, מדינות אחרות בונות את אותן התחנות בלי לשים לב למה שהאו"ם מגדיר כמשבר האקלים. אין לנו סיבה לקחת צד בדיונים תימהוניים של אחרים, כמו שלא הייתה לנו סיבה בימי הביניים להתערב בדיונים של הנוצרים באירופה על האופי של ישו.

בזמן השואה, חלק המדינות חיסלו את היהודים (גרמניה), חלק היו ניטרליות (שוודיה) וחלק אסרו לעיתונים לכתוב על השואה (ארה"ב). אין לנו חובה להקריב את האינטרסים שלנו לטובת האו"ם שמעביר בלי סוף את ההחלטות נגדנו או לטובת אירופה שבה יושב בית המשפט הבינלאומי שתובע אותנו. אנו נוכל לתרום לפיתוח טכנולוגיות חדשות בכל התחומים, וכן להציג את המאמצים האלה כתרומתנו, אך לא יותר. יש לנו מספיק גז טבעי בים כדי לייצר חשמל עד הזמן שיכנסו לשימוש סוגים חדשים של אנרגיות, כמו לדוגמה אנרגיה על בסיס היתוך גרעיני. אירופה צועדת לתהום כלכלי ופוליטי עם סגירת התחנות המהימנות, בניית תחנות הרוח ומעבר מהיר למכוניות חשמליות; אסור לנו להצטרף לטירוף שלהם. 

באופן פרדוקסלי, אירופה המאוחדת פועלת היום כמו ישות סוציאליסטית שמתערבת חזק בשוק החופשי, לדוגמה במעבר כפוי למכוניות החשמליות, למרות שמעבר כזה לא יוריד את צריכת האנרגיה ופליטת הגזים ביותר מ-30%, ואילו הוא יגרום לבעיות שהיום אין להם פתרונות, כולל חוסר סוללות מתאימות. ההתערבות הנ"ל של אירופה עזרה למניות של אילון מאסק לזנק במאות אחוזים בשנה אחת, אך עלולה לגרום למשבר כלכלי עולמי בעתיד הקרוב.

משבר האקלים, כביכול, נותן רק דוגמה אחת של התחנפות האליטות שלנו לסביבה העוינת. דוגמה אחרת היא ההתלהבות שבה הכפלנו את כמות המים שאנו נותנים כמתנה לירדן, בלי שום תמורה למרות השנאה שירדן משדרת, כולל גירוש שגרירנו ופעולות אנטי-ישראליות בכל הזדמנות אפשרית. אותה ההתלקקות השתלטה על יחסינו עם מצרים. כבוד המשפחה שלהם דורש שמשחקים איתם את המשחק, כאילו שהם ניצחו אותנו במלחמת יום הכיפורים, אבל בנוסף אפשרנו להם להעביר טנקים לסיני בניגוד להסכמי השלום איתם, כביכול על מנת לאפשר להם להילחם נגד דאעש. אנו מעמידים פנים שאנו מאמינים לסיפורם על דאעש למרות שאלפים ישראלים שוהים בסיני.

גרוע מכול שהמצרים באמת מאמינים בסיפורם ושהתקשורת שלנו כבר כמעת קיבלה את גרסתם. אף אחד לא מתפלא שהמצרים ניסו לעשות לינץ' בדיפלומטים שלנו בקהיר, שרצחו ילד ישראלי בגבול עם סיני, או שהטנקים שלהם לפעמים יורים "בטעות" לשטח ישראל, לדוגמה באזור אשכול. כעת התקשורת הישראלית התלהבה שהמצרים היו מוכנים להיפגש עם ראש הממשלה החדש שלנו, אם כי בדרך אגב הודו בזה שהמחיר הינו מחיקת כל הסעיפים בהסכם השלום המגבילים את נוכחות הצבא המצרי בסיני.

עוד פעם, לא שלא נשמח מיחס חיובי כלפינו בעולם, אך לתת כבוד לאויבינו ולמסור להם מתנות ללא תמורה, או להתחנף לעולם תמורת נזיפות פחות מעליבות וחריפות, יזיק לנו בסוף ואף יסכן את עתידנו כמדינה יהודית עצמאית. בסכסוך בין סין לארה"ב נשרוד רק בצד של ארה"ב, אך בסכסוך בין סין לאירופה על האקלים אנו צריכים לא להתערב ולשמור על פרופיל נמוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה