17.3.2023

"מתווה העם" של הרצוג נכתב לא כמו פשרה אלא כמו פקודה – פקודה לעם ממפסידי הבחירות

המתווה של הנשיא הרצוג שפורסם ביום רביעי (15 במרץ) לא משאיר ספק כבר מהמשפטים הראשונים שהמתווה אינו פשרה אך הכתבה. למתווה יש מבוא ושמונה חלקים וכבר המבוא ("עקרונות סעיפים ב., ג.") מצהיר במילים בלתי מתפשרות שצריך לקבל את מכלול המתווה בדיוק כפי שמוגש:

"ב.  כל ההסדרים הקבועים במסמך זה מהווים מקשה אחת, שנבנתה בשים לב למערך האיזונים שיש לקיים  בין רשויות השלטון, ויש לראותם כמכלול. כלומר, אף חלק במסמך זה אינו עומד בפני עצמו, לבדו, אלא הוא תלוי ביתר חלקי המסמך. המסמך מבטא איזונים ראויים, עליהם יש לשמור במהלך הליכי החקיקה.  
ג.  כל ההסדרים במסמך זה יחוקקו בהליך חקיקה אחוד כחוק-יסוד..."

אז כבר מבוא המתווה דורש באופן ברור שאף חלק במסמך לא יהיה נתון לויכוח וכל הצעה אפילו תצטרך להיות חלק של חוקי-יסוד. אם המבוא אינו מעודד, שאר הטקסט אפילו מרגיז. מה שנקרא "מתווה העם להסדרה בהסכמה רחבה של היחסים החוקתיים בין הרשויות בישראל" הינו בעצם פקודה לעם שבה מפסידי הבחירות מכתיבים במלוא החוצפה לשמור על העקרונות של השופט אהרון ברק.

החלק הראשון ("כינון ושינוי חוקי יסוד") של המתווה מדגיש עליונות העקרונות של אהרון ברק המנוסחים בחוק-יסוד "כבוד האדם וחרותו", כולל קלישאות על זכויות האדם שאותן השמאל מנצל באופן שיגרתי בפעולותיו נגד מדינת ישראל. בחלק מודגש שאין לסתור את החוק הקדוש אף בשעת חירום של המדינה. החלק השני ("ביקורת שיפוטית...") דורש שבית המשפט העליון והוא בלבד יהיה מוסמך לפסול חוקים.

הכי מבוקש וצפוי הינו החלק שמתייחס למינוי שופטים. החלק השלישי ("בחירת שופטים") נוגע בלב הרפורמה. נקבע שהוועדה לבחירת שופטים תכלול 11 חברים: שר המשפטים ושני שרים נוספים (3), נשיא בית המשפט העליון ושני שופטים אחרים (3), שני חברי כנסת מהאופוזיציה (2) ואחד מהקואליציה (1), שני משפטנים (2). זה נותן לשמאל רוב 7 מ-11, כאשר עד כה היה להם רוב של 6 מ-9 (3 שופטים, 1 חבר כנסת מהאופוזיציה, 2 משפטנים). מצחיק ועצוב. זה הפשרה של הרצוג וזה המקסימום לאן השמאל מוכן לסגת. 

בחלק הרביעי ("עיגון זכויות יסוד") מודגש איסור הפליה, וברור שלא מדובר על הפליה נגד היהודים. בחלק החמישי ("סבירות") השמאל מוכן לותר על פסילה במינוי שרים מחמת אי סבירות, אם כי רק בחלק מהמקרים שבהם יוכלו השופטים לפסול את השרים מחמת "שרירותיות או מופרכות". שוב כאילו פשרה שבה השמאל צוחק בפרצופם של האזרחים.

בחלק השישי ("הייעוץ המשפטי לממשלה") הקשור ליועץ שעד כה לא נתן עצות אף פקודות לממשלות ימין, מתווה "הפשרה" אומרת שההליך יתנהל כנהוג היום. וכן צוין שהממשלה תוכל להתייעץ עם יועץ אחר כאשר תוגש עתירה כנגדה; פה השמאל מודה בעובדה, שבעתירות האויבים כנגד מדינת ישראל היועץ לא מזדהה עם המדינה.

לא יאמן, אך בחלק השביעי ("תכנית רב-שנתית להפחתת העומס במערכת המשפט") השופטים מתלוננים בקול הנשיא הרצוג שיש להם יותר עבודה מהנהוג בעולם המערבי ומכינים את השטח להעלאת משכורותיהם. ובסוף, החלק השמיני של המתווה ("הוראות מעבר ותוקף") קובע שלא יתבקשו שינויים נוספים בתקופת כהונתה של הכנסת ה- 25.

המתווה אינו פשרה ופוסל דושיח. המתווה מחזק את המצב של היום ולכן נקרא על ידי הערוצים 11, 12, 13 "מתווה אמיץ", כאשר הרפורמה על פי דעתם תחריב את המדינה. מהזמן של קום המדינה השמאל עשה על פי חשקו, כולל יריות ביהודים על ספינת אלטלנה. השמאל שלט באופן אבסולוטי בחיים הפוליטיים במדינה ועד היום האליטות שלהם מאיישות תפקידים מרכזיים בבתי המשפט, בשב"כ, בביטחון, ובתקשורת. כאשר התחילו להפסיד בבחירות, התחילו לשריין את עתידם בחוקי-יסוד וגם המשיכו בשיטה "חבר מביא חבר" בכל התפקידים החשובים.

כאשר השמאל היה בשלטון, לא הסס לממש תוכניות הכי הרסניות למדינה, כולל הסכמי אוסלו וגירוש היהודים מבתיהם, אפילו כשהיה להם בכנסת רוב של קול אחד בלבד. הימין כיבד את החוק גם באופוזיציה. השמאל האמיתי כבר לא עבר את אחוז החסימה בבחירות ושני שליש של האזרחים נתנו קול לימין האמיתי, אם נוסיף את הקולות שליברמן העביר לצד השני. ברגע הגורלי של המדינה היום, הימין צריך לבצע את הרפורמה המתוכננת למען המדינה היהודית והדמוקרטית שלנו, אפילו אם הצד השני לא יכבד את החוק וינסה ללכת נגד תוצאות הבחירות באלימות. אנו, מנצחי הבחירות נצטרך להראות נחישות ולהעמיד את כל הכוח שלנו נגד ההתנגדות של השמאל למען עתידינו בארץ ישראל.

2 תגובות:

  1. אנונימי18.3.2023, 19:07

    מדויק כל מילה בסלע, הימין תמיד מנסה להידבר . הגיע הזמן ללמוד מהשמאל ולשלוט

    השבמחק
  2. אנונימי21.4.2023, 14:21

    תוכנית ההתנתקות הוביל השמאל?

    השבמחק